OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG
(Regulamin)
stosowane przez:
SLAVAO Prosta Spółka Akcyjna z siedzibą w Lublinie, ul. Frezerów 3, 20-209 Lublin, wpisana do Rejestru
Przedsiębiorców KRS pod numerem
0001003363, REGON 523708205, NIP 9462722761 (zwana dalej: „Usługodawcą”)
§ 1
DEFINICJE
-
Na potrzeby niniejszych ogólnych warunków świadczenia usług, niżej wskazanym pojęciom nadaje się następujące brzmienie:
- Klient - osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera z Umowę o świadczenie usług za pośrednictwem w celu korzystania z niej na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej;
- Usługodawca - SLAVAO Prosta Spółka Akcyjna z siedzibą w Lublinie,
- Administrator Danych – administrator zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, którym jest Klient;
- Usługa- usługa pośrednictwa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta polegająca na udostępnianiu Klientowi przez Usługodawcę Aplikacji, która pozwala użytkownikom na zawarcie Umowy, tj. zakup określonej liczby porcji danego posiłku u Partnera (restauracji, innego punktu gastronomicznego);
- Aplikacja - oprogramowanie należące do Usługodawcy, do którego autorskie prawa majątkowe przysługujące Usługodawcy, udostępniane zdalnie Klientowi w ramach Usługi, zgodnie z Umową. Aplikacja może być udostępniona przez Usługodawcę w wariantach różniących się zakresem funkcjonalnym, w zależności od Umowy zawartej z Klientem.
- Porozumienie - porozumienie pomiędzy Usługodawcą a Klientem, na podstawie której Usługodawca jako pośrednik zobowiązany jest do świadczenia Usługi, a Klient do prawidłowego korzystania z Aplikacji, a także wykonania zobowiązań zaciągniętych za jej pośrednictwem (Umowy); warunki Porozumienia i Umowy określa niniejsze Ogólne Warunki Świadczenia Usług;
- Konto Usługi - elektroniczne konto zakładane indywidualnie przez Klienta w Aplikacji na potrzeby dostępu do Aplikacji udostępnianej w ramach Usługi;
- Dni Robocze - dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Godziny Robocze - godziny pomiędzy 8.00 – 16.00 w dni robocze.
- Partner – podmiot gastronomiczny, z którym Klient zawiera Umowę, wybrany wcześniej przez Usługodawcę i przedstawiony Klientowi za pośrednictwem Aplikacji.
- Umowa – umowa sprzedaży porcji posiłku zawierana przez Klienta (kupującym) z Partnerem (sprzedającym) za pośrednictwem Aplikacji.
- BOK – biuro obsługi Klienta prowadzone przez Usługodawcę i dostępne pod adresem mailowym: bok@obiadino.pl
- Bon – w Aplikacji nazwany jako „porcja”, oznacza uprawnienie Klienta do zakupu jednej porcji danego posiłku u Partnera.
- Punkt odbioru – miejsce, prowadzone przez przedsiębiorcę, z którym Usługodawca zawarł umowę zobowiązującą do odbioru porcji posiłków od Partnera i wydania ich Klientowi.
- TOWAR – rzecz ruchoma, a także woda, gaz i energia elektryczna w przypadku gdy są oferowane do sprzedaży w określonej ilości lub objętości,
§ 2
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejsze Ogólne Warunki Świadczenia Usług określają warunki i zasady świadczenia przez Usługodawcę na rzecz Klienta Usługi polegającej na udostępnianiu Klientowi do korzystania aplikacji. Niniejsze postanowienia określają w szczególności sposób zawarcia Umowy oraz dokonywania płatności, prawa i obowiązków stron Umowy oraz informacje o charakterze porządkowym.
- W ramach Usługi Usługodawca zobowiązuje się do zapewnienia Klientowi dostępu do Aplikacji.
- Usługodawca zastrzega, że Aplikacja jest udostępniana Klientowi „as it is”, czyli tak, jaka jest; Usługodawca nie dostosowuje Aplikacji do konkretnych potrzeb Klienta, a proces rozwoju i aktualizowania Aplikacji uzależniony jest od polityki stosowanej przez Usługodawcy, kształtowanej na bieżąco na podstawie dyskrecjonalnych decyzji Usługodawcy.
- Aplikacja jest dostępna do pobrania i funkcjonuje w środowisku IOS oraz Android.
§ 3
ROZPOCZĘCIA ŚWIADCZENIA USŁUG
- Świadczenie Usług na rzecz Klienta jest nieodpłatne.
- Zawarcie i wykonanie Umowy jest odpłatne na zasadach określonych w Regulaminie oraz Aplikacji.
- Rozpoczęcie świadczenia Usługi (tj. udostępnienie Aplikacji) następuje z chwilą pobrania i zainstalowania aplikacji na urządzeniu (smartfonie/komputerze) Klienta.
§ 4
WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG
- W celu korzystania z Usługi przez Klienta konieczne jest spełnienie i utrzymanie warunków technicznych, które zostały określone w §3 ust.3 Regulaminu.
- Korzystanie z Usługi przez Klienta wymaga każdorazowego połączenia się z Internetem.
- Usługodawca oświadcza, że Usługa oferowana jest i świadczona w modelu SaaS (Software as a Service), co oznacza, że Klient nie nabywa żadnych praw do Aplikacji ani innego oprogramowania firm trzecich udostępnianych w ramach Usługi.
- W celu zapewnienia prawidłowości funkcjonowania Aplikacji w środowisku systemowym Klient powinien dbać o aktualność Aplikacji i systemu operacyjnego swojego urządzenia. Tylko aktualne wersje mogą zapewnić pełną zgodność i bezawaryjność.
- Usługodawca nie odpowiada za brak dostępności do Aplikacji spowodowaną występowaniem sił wyższych (przez co rozumie się zdarzenia niezależne od Usługodawcy i którym Usługodawca nie mógł przy zachowaniu rozsądnych środków zapobiec), zdarzeń losowych, problemów z dostępnością usług operatora komórkowego, internetowego i problemów ze środowiskiem sprzętowym oraz oprogramowaniem Klienta.
- Niezależnie od postanowień ust. 5 powyżej Usługodawca ma prawo do wstrzymania funkcjonowania Aplikacji podczas dokonywanych aktualizacji czy wprowadzania zmian, przy czym Usługodawca dołoży starań, żeby Aplikacja była dostępna, a wszelkie zmiany i ulepszenia będzie starać się wprowadzać w czasie, który najmniej wpłynie na jej wykorzystanie przez Klienta.
§ 5
PRAWO DO KORZYSTANIA
- Na okres trwania Usług i zależnie od prawidłowego korzystania z Aplikacji oraz za wyjątkiem sytuacji opisanych w niniejszych Ogólnych Warunków Świadczenia Usług, Usługodawca przyznaje Klientowi niewyłączne, niezbywalne, nieograniczone terytorialnie, ograniczone prawo do dostępu i wykorzystania Usług w ramach warunków Porozumienia i niniejszych Ogólnych Warunków Świadczenia Usług.
- W ramach Porozumienia, Klient nie nabywa prawa ani licencji na korzystanie z Usług w obszarze wykraczającym poza zakres świadczonych Usług lub okresie dłuższym niż określony w Porozumieniu czas ich świadczenia. Po zakończeniu okresu świadczenia Usług, prawo do dostępu i korzystania z Usług przez Klienta wygasa.
- Prawa autorskie do fotografii i wszystkich danych zamieszczonych w Aplikacji należą do Usługodawcy; Ich kopiowanie i udostępnianie jest zabronione.
- Usługodawca zachowuje prawo własności intelektualnej w stosunku do Usług oraz Aplikacji, a także ich wytwory pochodne. Klient nie może
wykonywać następujących czynności:
- udostępniać Usług lub rozwiązań powstałych w ramach świadczenia Usług stronom trzecim w celu prowadzenia działalności gospodarczej stron trzecich (chyba że taki dostęp jest wyraźnie dozwolony w przypadku określonych Usług),
- modyfikowania, uzyskiwania materiałów pochodnych, dezasemblację, dekompilację, odtwarzanie kodu źródłowego, kopiowanie, dystrybuowanie, wznawianie lub pobieranie jakiejkolwiek części Usług (powyższy zakaz obejmuje między innymi przegląd struktur danych lub innych podobnych materiałów wyprodukowanych przez Aplikację), dostęp do Usług lub korzystanie z nich w celu tworzenia lub wspierania i/lub pomocy trzeciej stronie w tworzeniu lub wspieraniu produktów, lub usług konkurencyjnych w stosunku do Usługodawcy,
- wykonywanie lub ujawnianie testów porównawczych lub testów wydajnościowych Usług;
- wykonywanie lub ujawnianie następujących testów bezpieczeństwa Usług lub połączonej infrastruktury: identyfikacja portów i usług, skanowanie luk w zabezpieczeniach, łatwość łamania haseł, testowanie zdalnego dostępu lub testy penetracyjne, oraz
- licencjonowanie, sprzedaż, wynajem, dzierżawę, transfer, cesję, dystrybucję, hosting, outsourcing, zezwalanie na podział czasu lub korzystanie z usług biurowych, lub w inny sposób wykorzystywać komercyjnie lub udostępniać Usługi stronom trzecim.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zablokowania Usługi w przypadkach stwierdzenia naruszenia niniejszych warunków lub przepisów prawa przez Klienta, w takim wypadku Klient traci prawo do wykorzystania zakupionych porcji.
§ 6
PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTA
- Za wszelkie dane wprowadzone przez Klienta do Aplikacji ponosi on pełną odpowiedzialność. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za poprawność danych wprowadzanych przez Klienta w ramach korzystania z Usługi. Klient może edytować swoje dane w Aplikacji.
- Klient zobowiązany jest odpowiednio zabezpieczyć dane konta Usługi oraz dane uwierzytelniające i nie może ich udostępniać osobom trzecim. Wszelkie szkody wynikające z niedopełnienia lub nienależytego wykonania powyższego obowiązku obciążają Klienta.
- Klient w żadnym razie nie ma prawa do dokonywania modyfikacji Aplikacji (ani innego oprogramowania udostępnianego w ramach Usługi), jej dekompilacji, adaptacji, tłumaczenia kodu lub jakichkolwiek innych zmian Aplikacji ;
- Klient zobowiązany jest do zapoznawania się z treścią komunikatów publikowanych przez Usługodawcę i stosowania się do zaleceń Usługodawcy podawanych w tym komunikatach.
- W celu korzystania z Usług niezbędne jest zarejestrowanie i założenia konta w Aplikacji, w tym celu Użytkownik musi podać Imię, Nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu, i adres email.
- Użytkownik w każdej chwili może zażądać usunięcia konta w Aplikacji wysyłając maila na adres BOK. Usługodawca zobowiązany jest usunąć konto Klienta w terminie 14 dni roboczych, a z chwilą usunięcia konta Klient traci prawo do wykorzystania zakupionych porcji.
- Po usunięciu konta Klienta jego dane zostaną zanonimizowane i zachowane dla celów statystycznych.
- Klienci mogą dodawać opinie o posiłkach w formie komentarzy i zdjęć. Opinie te nie mogą naruszać prawa i naruszać porządku publicznego czy zasad przyzwoitości. Usługodawca nie odpowiada za zamieszczone przez Klientów treści.
- Usługodawca jest uprawniony do wykorzystania opinii lub fotografii w celach marketingowych, a w konsekwencji Klient udziela Usługodawcy nieograniczonej w czasie, nieodpłatnej oraz nieodwołalnej licencji do wykorzystania opinii oraz fotografii na wszelkich znanych w chwili ich utrwalenia polach eksploatacji, w tym do wykonywania praw zależnych, modyfikacji oraz upoważnia Usługodawcę do nie ujawniania autorstwa opinii oraz komentarzy.
- Opinie dodane przez Klientów są anonimowe (ujawnia się wyłącznie imię Klienta).
- Klient nie może edytować ani usunąć zamieszczonej przez siebie opinii lub zdjęcia.
- Klient może dodać maksymalnie jedną opinię do porcji posiłków wydanych w danym dniu, pod warunkiem, że pobrał on posiłek w danym dniu. Klient może dodać opinię do tego samego posiłku wydanego w innym dniu.
- Reklamacje w związku z niedostępnością aplikacji i wynikającymi z tego względu błędnymi zamówieniami Klient powinien zgłaszać na BOK zgodnie z informacjami zamieszczonymi w Aplikacji.
§ 7
ZAWARTOŚĆ APLIKACJI ORAZ ZAWARCIE UMOWY
- Umowa jest zawierana pomiędzy Klientem a Partnerem za pośrednictwem Aplikacji.
- Wyboru Partnera dokonuje Usługodawca; Klient nie ma możliwości wyboru posiłku ani Partnera.
- Podczas rejestracji konta w Aplikacji Klient otrzymuje unikatowy kod, który przypisuje go do danego Partnera.
- W każdy dzień roboczy Klient ma możliwość zamówienia u Partnera wyłącznie jednego rodzaju posiłku, którego może zamówić określoną liczbę porcji, maksymalnie do 30 liczby porcji.
- W wyjątkowych przypadkach Partner ma prawo wycofać się z realizacji zamówienia, jeżeli Klient zamówił więcej niż 10 porcji. Wówczas Usługodawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym Klienta, a Klient ma prawo do zmniejszenia swojego zamówienia lub jego całkowitego odwołania.
- Jeżeli Partner wycofa się z realizacji zamówienia, Klient otrzyma zwrot porcji na konto w Aplikacji.
- Dostawa do punktu odbioru i pakowanie posiłków jest świadczona przez Partnera, na podstawie Umowy.
- Aktualne menu posiłków jest dostępne dla Klienta w aplikacji z odpowiednim wyprzedzeniem.
- W Aplikacji przedstawione są: zdjęcie, opis i gramaturę porcji posiłku. Przedstawione w Aplikacji dane mają charakter prezentacyjny. Zdjęcie, pomimo że jest prawdziwym zdjęciem posiłku, może odbiegać od formy podania posiłku, a gramatura porcji może się różnić w granicach +/- 10%.
- Klient dokonuje zakupu porcji posiłku za pośrednictwem aplikacji; w wyjątkowych przypadkach Klient może napisać do BOK, aby zakup porcji posiłku odbył się drogą manualną, przez administratora systemu.
- Zakup porcji posiłku jest realizowany w ten sposób, że Klient dokonuje zapłaty za bon w aplikacji, który uprawnia go do zakupu porcji posiłku od Partnera za jej pośrednictwem.
- Płatność za bon odbywa się przez serwis płatniczy tpay, Usługodawca nie przechowuje danych płatniczych Klientów.
- Klient nie może przekazać opłaconych bonów na inne konto.
- Opłacone bony tracą ważność po 1 roku od daty ich zakupu.
- Klient ma prawo do odstąpienia od Porozumienia do czasu wykorzystania bonu na zakup porcji posiłku. Bony zgromadzone w wyniku programu afiliacyjnego nie podlegają wypłacie gotówkowej.
- Klient może zmienić liczbę porcji danego posiłku tylko w wyznaczonym, widocznym w Aplikacji, terminie (po upływie terminu na zmianę liczby porcji zmiana nie jest możliwa). Jeżeli z przyczyn technicznych powyższe nie jest możliwe, Klient zobowiązany jest do wysłania wiadomości e-mail na BOK w zakreślonym wyżej terminie.
- Historia zamówień Klienta ze wskazaniem dania i liczby porcji jest dostępna w Aplikacji.
- Na żądanie Klienta złożone za pośrednictwem BOK przed wykorzystaniem bonu, Usługodawca zapewni wystawienie faktury przez Partnera.
- Usługodawca zastrzega prawo do zmiany cennika bonu, przy czym nieprzeterminowane bony, opłacone przez Klienta pozostają na jego koncie do wykorzystania.
- Klient zobowiązany jest do odbioru porcji posiłku w punkcie odbioru, w godzinach jego otwarcia.
- Klient zostaje przypisany do punktu odbioru przez administratora lub właściciela punktu odbioru na podstawie kodu wpisywanego w Aplikacji.
- Klient ma określony 24 godzinny czas na odbiór posiłku z wyznaczonego punktu odbioru. Jeżeli Klient nie odbierze posiłku w wyznaczonym czasie posiłek przepada.
- Usługodawca pełni rolę rozjemcy w kontaktach i sporach między Klientem a Partnerem, w razie braku możliwości polubownego zakończenia sporu informuje o tym Klienta. Klient w każdym momencie ma prawo do wystąpienia na drogę sądową przeciw Partnerowi.
§ 8
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY
- Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Klienta nie będącego Konsumentem lub Quasikonsumentem z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez Sprzedawcę Umowy zawartej z tym Klientem ograniczona jest do sumy zapłaconej przez Klienta kwoty Ceny oraz zapłaconych przez Klienta kosztów za dostarczenie Towarów lub Usług. Powyższe ograniczenie dotyczy szkody rzeczywistej jak i utraconych korzyści.
- Sprzedawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności wobec Klienta nie będącego Konsumentem lub Quasikonsumentem za:
- jakiekolwiek treści zawarte w Towarach lub Usługach
- niespełnianie przez treści zawarte w Towarach lub Usługach oczekiwań Klienta;
- brak dostępu Klienta do Usług lub brak możliwości korzystania z Usług, jeżeli wynika to z przyczyn niezawinionych przez Sprzedawcę.
§ 9
DANE OSOBOWE
- Administratorem danych Klienta jest Usługodawca. Dane biedą przetwarzane w celu świadczenia Usługi.
- Usługodawca informuje, że:
- podanie danych osobowych jest dobrowolne lecz niezbędne do świadczenia Usługi,
- każdej osobie przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania,
- Usługodawca jest administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych wprowadzonych lub w inny sposób ujawnionych w ramach korzystania z Usługi (Administrator Danych).
- Przetwarzanie danych przez Usługodawcę będzie obejmować w szczególności zbieranie, utrwalanie, przechowywanie i usuwanie danych Klienta - oraz wszelkie inne operacje dokonywane na danych osobowych, które są konieczne do prawidłowego działania przedmiotu Porozumienia i zawartej na jego podstawie Umowy.
- Usługodawca, za wyjątkiem Partnera, Punktu odbioru, podmiotów obsługujących systemy płatności, w ramach wykonania Umowy, a także usługodawców dostarczających systemy księgowe, systemy organizacyjne lub rozliczeniowe (jak systemy CRM), a także za zgodą Klienta usługodawcą świadczącym usługi marketingowe, nie może powierzyć przetwarzania danych osobowych przekazanych przez Klienta innemu podmiotowi w drodze umowy zawartej z tym podmiotem.
- Usługodawca zobowiązuje się do przetwarzania i udostępnienia powierzonych danych osobowych wyłącznie w zakresie i celu przewidzianym w Porozumieniu, Regulaminie i Umowie. Usługodawca zobowiązany jest ponadto do nieujawniania i nieprzetwarzania danych osobowych w innym celu, niż opisany w Porozumieniu i Regulaminie, również po ich rozwiązaniu.
- Klient ponosi odpowiedzialność za wszelkie luki w zabezpieczeniach oprogramowania środowiska Aplikacji oraz za ich skutki wynikające z wprowadzonych treści, czy danych przez Klienta do Aplikacji, w tym wirusy, konie trojańskie, robaki czy inne programy zawarte w treściach lub aplikacjach Klienta.
§ 10
OBOWIĄZYWANIE POROZUMIENIA
- Porozumienie zawarte jest od momentu zarejestrowania konta w Aplikacji do czasu jego usunięcia.
- W związku z rozwojem Aplikacji Usługodawca zastrzega prawo do zmian w Regulaminie. Klient będzie każdorazowo informowany o jego zmianach.
§ 11
PROCEDURA REKLAMACYJNA DOTYCZĄCA TOWARÓW LUB USŁUG
- Procedura reklamacyjna opisana w ust. 2 – 6 niniejszego paragrafu dotyczy reklamacji składanych przez Klientów niebędących Konsumentami.
- Reklamacje, o ile możliwość ich złożenia przysługuje Klientowi, należy składać:
- w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedawcy;
- w formie wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej bok@obiadino.pl.
- Reklamacje związane z posiłkiem, dostawą i pakowaniem Klient zgłasza do Partnera za pośrednictwem Usługodawcy wysyłając wiadomość mailową na BOK. Klient powinien zgłosić reklamację niezwłocznie po zidentyfikowaniu problemu i przesłać dowody ją potwierdzające np. zdjęcia. Reklamacje są rozpatrywane w terminie 14 dni od daty zgłoszenia.
- W reklamacji Klient zobowiązany jest podać przyczyny jej złożenia, dane dotyczące Umowy dane identyfikujące Klienta, adres do doręczeń, numer telefonu, adres poczty elektronicznej oraz opis działań, o których podjęcie przez Sprzedawcę Klient wnioskuje. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie do 14 dni roboczych od dnia jej złożenia przez Klienta.
- W przypadku gdy treść reklamacji nie pozwala Sprzedawcy na jej rozpoznanie, Sprzedawca przed upływem terminu wskazanego w ust. 4 wezwie Klienta do jej uzupełnienia w terminie do 7 Dni roboczych od dnia doręczenia wezwania. Ww. wezwanie Sprzedawca doręcza Klientowi w formie wiadomości elektronicznej wysłanej na adres poczty elektronicznej podany w reklamacji, a w razie nie podania tego adresu - w formie pisemnej na adres do doręczeń Klienta. Nieuzupełnienie reklamacji www. terminie skutkować będzie pozostawieniem jej bez rozpoznania przez Sprzedawcę
- W razie uwzględnienia reklamacji Sprzedawca podejmie działania wnioskowane przez Klienta w reklamacji lub inne działania wynikające z obowiązujących przepisów prawa. Jeżeli Sprzedawca nie udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 4, uważa się, że uznał reklamację.
- Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
§ 12
UMOWY ZAWARTE NA ODLEGŁOŚĆ LUB POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA
- Z zastrzeżeniem ust. 18 Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Bieg terminu do
odstąpienia od Umowy rozpoczyna się dla:
- Umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik;
- Umowy, która obejmuje wiele Towarów dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części;
- Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;
- pozostałych Umów – od dnia zawarcia Umowy.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie można wysyłając je po wypełnieniu na adres poczty elektronicznej bok@obiadino.pl. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi na podany przez niego adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 Ustawy o PK, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie Ceny. Jeżeli Cena jest nadmierna, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów, o których mowa w art. 38 Ustawy o PK, a w szczególności od
Umowy:
- o świadczenie Usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta albo służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o Prenumeratę;
- o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o PK.
§ 13
UMOWY ZOBOWIĄZUJĄCE DO PRZENIESIENIA WŁASNOŚCI TOWARU
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
- W odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia Towaru z elementami cyfrowymi.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać opis reklamacji oraz dokument potwierdzający nabycie reklamowanego Towaru (kopia faktury, potwierdzenie przelewu z rachunku bankowego, etc.). Reklamacja może być przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres bok@obiadino.pl. lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy, z dopiskiem „Dział Obsługi Klienta” i „reklamacja”.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową,
- Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową,
- brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową;
- brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony,
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu Ceny.
- Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny.
- Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Konsument może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.
- W razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi Cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu Ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 14
UMOWY O DOSTARCZANIE TREŚCI CYFROWEJ LUB USŁUGI CYFROWEJ
- Ilekroć w niniejszym rozdziale jest mowa o treści cyfrowej, należy przez to rozumieć również Towar, który służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej. Jeżeli Umowa przewiduje dostarczenie treści cyfrowej za pośrednictwem materialnego nośnika nie stosuje się ust. 3 – 5.
- Do Umowy, na mocy której Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz innych świadczeń, przepisy niniejszego rozdziału stosuje się wyłącznie w zakresie postanowień Umowy dotyczących treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
- Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej, zostały udostępnione Konsumentowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Konsument lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
- Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Konsument lub fizyczne lub wirtualne urządzenie, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej dostęp.
- Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Konsument wzywa go do ich dostarczenia. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Konsument może odstąpić od Umowy.
- Konsument może odstąpić od Umowy bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jeżeli:
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub
- Konsument i Sprzedawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Sprzedawca nie dostarczył ich w tym terminie.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał chwili ich dostarczenia.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Domniemania określone w ust. 8 i 7 nie mają zastosowania, jeżeli:
- środowisko cyfrowe Konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Sprzedawca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem Umowy;
- Konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy o obowiązku współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać opis reklamacji oraz dokument potwierdzający nabycie reklamowanej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej (kopia faktury, potwierdzenie przelewu z rachunku bankowego, etc.). Reklamacja może być przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: bok@obiadino.pl. lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy, z dopiskiem „reklamacja”.
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z Umową, Konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową.
- Sprzedawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z Umową.
- Sprzedawca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Sprzedawca.
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy,
gdy:
- doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie,
- Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z Umową,
- brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z Umową;
- brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony,
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z Umową pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z Umową. Jeżeli Umowa stanowi, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu Ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z Umową.
- Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę Ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową jest nieistotny.
- Sprzedawca udostępnia Konsumentowi na jego żądanie i na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego treści wytworzone lub dostarczone przez Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, inne niż dane osobowe, z wyjątkiem treści, o których mowa w art. 43o ust. 1 pkt 1-3 Ustawy o PK,
- Sprzedawca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy. Konsument zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt Sprzedawcy.
- Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu Ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z Umową oraz treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy.
- Sprzedawca ma obowiązek dokonać zwrotu Konsumentowi Ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy lub obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy lub obniżeniu Ceny.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu Ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 15
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W przypadku, gdyby którekolwiek postanowienie niniejszych Ogólnych Warunków Świadczenia Usług zostało uznane prawomocnym orzeczeniem sądu za nieskuteczne lub nieważne, wówczas zostanie ono, o ile jest to możliwe, niezwłocznie zastąpione innym, tak sformułowanym, aby pozostała część niniejszych Ogólnych Warunków Świadczenia Usług była ważna i skuteczna oraz aby uzgodnienia stron wynikające z Porozumienia, Umowy i niniejszych Ogólnych Warunków Świadczenia Usług w jak najszerszym zakresie zapewniały realizację interesów stron, które leżały u podstaw przyjęcia postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków Świadczenia Usług, Porozumienia i Umowy, uznanego za nieskuteczne lub nieważne.
- Klient ma obowiązek powiadomienia Usługodawcy o zmianie adresu wskazanego w Aplikacji. Jeżeli nie wykona tego zobowiązania, Usługodawca oraz Partner nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione z tego tytułu przez tę Klienta. Ponadto jeżeli Klient nie powiadomi Partnera lub Usługodawcy o zmianie swojego adresu, wszelkie oświadczenia lub inne dokumenty wysłane na ostatnio podany adres będą uznane za skutecznie doręczone.
- Spory wynikłe w związku z wykonywaniem Umowy lub Porozumienia lub przy okazji ich wykonywania będą rozstrzygane przez Sąd właściwy dla miasta Leszno (Wielkopolska).
- Strony oświadczają, iż prawem właściwym dla oceny niniejszych Ogólnych Warunków Świadczenia Usług i Umowy oraz Porozumienia oraz wszelkich związanych z nimi zdarzeń prawnych jest prawo polskie.
- Niniejszy Regulamin nie może naruszać interesów konsumentów przewidzianych w przepisach prawa polskiego, w przypadku gdyby w konkretnej sytuacji postanowienia Regulaminu stałyby w sprzeczności z regulacjami związanymi z ochroną konsumentów zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa w tym zakresie.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 r. i z zastrzeżeniem pkt. 7 dotyczy Umów zawartych w tym dniu i po tym dniu.
- W przypadku Umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zawartych z Konsumentami lub Qusikonsumentami przed dniem 1 stycznia 2023 r. postanowienia Regulaminu stosuje się, jeżeli dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu.